ΠΙΝΩ ΝΕΡΟ

 
Το νερό θρέφει τον οργανισμό! 
Το νερό είναι απαραίτητο για τη διασφάλιση της ζωής και της καλής λειτουργίας του οργανισμού. Αοσμο, διαυγές και με ευχάριστη γεύση, είναι το σημαντικότερο θρεπτικό συστατικό, με μηδέν θερμίδες και πολλά μέταλλα και ιχνοστοιχεία αναγκαία για τον οργανισμό. 
Το σώμα αδυνατεί να αποθηκεύσει νερό, γι’ αυτό είναι απαραίτητη η καθημερινή πρόσληψη υγρών. Η ενυδάτωση (πρόσληψη υγρών) του οργανισμού είναι ιδιαίτερα σημαντική για τη σωματική και την πνευματική υγεία. Κάθε κύτταρο του ανθρώπινου οργανισμού χρειάζεται την παρουσία νερού για να λειτουργήσει σωστά. Το νερό συμμετέχει σε πολλές λειτουργίες, όπως στη ρύθμιση της θερμοκρασίας του σώματος, στη μεταφορά θρεπτικών συστατικών, στην πέψη των τροφών. Η επαρκής ενυδάτωση βοηθά στην ισορροπία των υγρών του οργανισμού, στον έλεγχο των θερμίδων, στην ενεργοποίηση των μυών, στην ενυδάτωση της επιδερμίδας και μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης πέτρας στα νεφρά. Η καλή ενυδάτωση του οργανισμού ενισχύει την πνευματική διαύγεια, την αυτοσυγκέντρωση, τη μνήμη και την καλή απόδοση στις εξετάσεις!
 
Το νερό ξεδιψάει και περιέχει μηδέν θερμίδες!
Το μεγαλύτερο μέρος του ανθρώπινου σώματος αποτελείται από νερό, ενώ τα βρέφη και τα παιδιά έχουν τα υψηλότερα ποσοστά νερού στο σώμα τους, περίπου 75-78%. Οι απώλειες υγρών από το σώμα μέσω του ιδρώτα, της αναπνοής, των ούρων και των κοπράνων πρέπει να αντισταθμίζεται μέσω της πρόσληψης υγρών. Η ανεπαρκής πρόσληψη νερού οδηγεί γρήγορα σε σημαντικές βλάβες. Ο κίνδυνος αφυδάτωσης είναι ιδιαίτερα αυξημένος κατά την παιδική ηλικία, αφού τα παιδιά είναι πιο επιρρεπή στην αφυδάτωση κατά τη διάρκεια της σωματικής δραστηριότητας.
 
Το πολυτιμότερο αγαθό είναι αναντικατάστατο!
Το νερό είναι πολύτιμο για τον άνθρωπο και για τη συντήρηση της ζωής. Για να λειτουργήσουν οι αισθήσεις χρειαζόμαστε νερό, όπως και για όλες τις βιοχημικές διεργασίες των οργανισμών. Το νερό είναι βασικό δομικό συστατικό του αίματος που μεταφέρει το οξυγόνο, τα θρεπτικά συστατικά, τις ορμόνες και άλλες ουσίες στα κύτταρα για να λειτουργήσουν, ρυθμίζει τη θερμοκρασία του σώματος, προστατεύει ιστούς ζωτικής σημασίας (νωτιαίο μυελό, εγκέφαλο), βοηθάει τις ανεπιθύμητες εκδηλώσεις του πεπτικού και άλλα πολλά. Επίσης, η κατανάλωση νερού ενυδατώνει και ομορφαίνει την επιδερμίδα. 
Οι απώλειες υγρών από το σώμα μέσω του ιδρώτα, της αναπνοής, των ούρων και των κοπράνων πρέπει να αντισταθμίζονται μέσω της πρόσληψης υγρών. Ο κίνδυνος αφυδάτωσης είναι ιδιαίτερα αυξημένος κατά την παιδική ηλικία, αφού τα παιδιά είναι πιο επιρρεπή στην αφυδάτωση κατά τη διάρκεια της σωματικής δραστηριότητας. Τα παιδιά πρέπει να πίνουν υγρά τακτικά αλλά συχνά εμπλέκονται τόσο  σε αυτό που κάνουν που ξεχνούν να πιουν. Τα πρότυπα συμπεριφοράς όσον αφορά την πόση του νερού φαίνεται ότι καθορίζονται νωρίς στην παιδική ηλικία.
 
Αθλητισμός και νερό
Όσον αφορά τους αθλητές, το καλύτερο ποτό για την ενυδάτωση του οργανισμού είναι το νερό. Τα ισοτονικά ποτά δεν ενυδατώνουν τόσο καλά όσο το νερό, παρόλο που είναι πλούσια σε ηλεκτρολύτες, οι οποίοι βοηθούν τη μυϊκή λειτουργία. Τα ενεργειακά ή αθλητικά ροφήματα  τα οποία θεωρούνται από ορισμένους κατάλληλα για την ενυδάτωση των αθλητών κατά τη παρατεταμένη άσκηση, περιέχουν υδατάνθρακες και ενδέχεται να περιέχουν διεγερτικές ουσίες.
 
 
 
 
 
 
 
Γραφτείτε στο Newsletter μας για να λαμβάνετε νέα
E- MAIL: info@goandplay.org